گروه سیاسی: آیین پرشکوه برائت از مشرکان با حضور ده‌ها هزار زائر ایرانی خانه خدا و همچنین تعداد زیادی از زائران مسلمان دیگر کشورهای اسلامی برگزار شد و مسلمانان، یکپارچه و همصدا، فریاد برائت از مشرکین سر دادند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این مراسم که حجاج ایرانی بیت‌الله الحرام با نظم و انضباط خاص حضور یافته بودند، فریادهای‌الله‌اکبر، لااله‌الاالله، آمریکا عدوالله، یاایهاالمسلمون- اتحدوا- اتحدوا، برائت المسلمین - من عمل‌ الکافرین، تبت یدالمشرکین- من بلدالمسلمین، تبت یدالکافرین - من بلدالمومنین، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر صهیونیسم طنین استکبار‌ستیزی خود را در صحرای عرفات پخش کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، پس از غریو رعدآسای شعارهای استکبار ستیزانه زائران ایرانی خانه خدا، پیام حکیمانه مقام معظم رهبری همراه با ترجمه عربی آن توسط محمد محمدی ری شهری، سرپرست حجاج جمهوری اسلامی ایران قرائت شد. 

همچنین قطعنامه مراسم برائت از مشرکان خوانده شد. در این قطعنامه به اتحاد و انسجام بیش از پیش مسلمانان در کنگره بزرگ عبادی، سیاسی حج تأکید شد.

شرکت‌کنندگان در این مراسم در قطعنامه پایانی ضمن تجدید میثاق با رهبری، مراتب برادری و همدلی خود را با تمام مسلمانان جهان ابراز داشته و ضمن هشدار درباره تفرقه افکنی‌های دشمنان همه مسلمانان را به مقابله با دشمن تفرقه افکن فر‌اخواندند.

در این قطعنامه شرکت‌کنندگان  اقدامات غیرقانونی دولت آمریکا و اقدامات رژیم جعلی اسرائیل را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، حین قرائت قطعنامه پس از اتمام هر بند از آن شرکت‌کنندگان با سر دادن فریاد‌الله اکبر مفاد مختلف قطعنامه را تأیید کردند.

کد خبر 39548

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز